Komponister på kursus: Duborg-Skolen og SDU i nyt samarbejde

På Duborg-Skolen er vi i den heldige situation at kunne trække på en række dygtige og engagerede aktører, der hjælper os med at holde fingeren på pulsen og udvikle vores undervisningstilbud løbende. En af disse er Sydslesvigs Danske Ungdomsforeninger (SDU), der altid er klar på at give os et frisk pust, det være sig i idræt eller i de kreative fag.

Et eksempel herpå er torsdagens kursus i Garage Band, et program til iPad-komposition, som skolens musiklærere havde booket sig ind på. Under kyndig vejledning af SDU’s Matze Runge – og i højt humør – blev der givet en indføring i de fantastiske muligheder, programmet byder på inden for kompositionen af elektronisk musik. Det er en indsigt, der direkte kommer skolens musikhold til gode fremover – ikke mindst, fordi vi har fået adgang til at booke SDU’s iPad-klassesæt til formålet. Vi glæder os til at høre nærmere!