Home | Skolen | skolehistorisk samling

Skolehistorisk samling

Duborg-Skolen har en lang og stolt historie, og du kan gå på opdagelse i den - i vores skolehistoriske samling.

Her, helt oppe under taget, finder man afstemningsplakater fra 1920, forladegeværer med påsatte bajonetter fra 1800-tallet, indmurede breve fra tiden efter første verdenskrig og et hav af finurlige genstande, der indrammer vores nutidige forståelse af Duborg-Skolen som et dansk gymnasium i dag og gennem tiderne.

Få en fornemmelse af undervisningen for 100 år siden, når du står med obskure fysikapparater

Skolehistorisk%20samling_edited.jpg

eller kostbare modeller af grønlandske kajakker og konebåde, og lad fingrene løbe hen over en kanonkugle, der er fundet i ruinerne af Duborg Slot, og du vil opdage, at historien fortsætter rækker langt tilbage og peger lige så langt frem - og du er den del af den.

20210528_090107.jpg