Home | Elev på Duborg | Udvekslinger | Bretagne

Bretagne -
Crêpes today, Crêpes Tomorrow

Bretagne - det er rå natur, store vidder og festglade mennesker. Her, i den allervestligste afkrog af det europæiske fastland, lever det keltiske mindretal i Frankrig - bretonerne.

På Duborg-Skolen har vi i mange år haft et spændende og hjerteligt samarbejde med det bretonske gymnasium i Carhaix, som vi besøger en gang om året, ligesom vi modtager vores bretonske venner I Sydslesvig til gengæld.

Begge dele er en stor oplevelse for de elever, der deltager i projektet, og snakken går lystigt på engelsk, fransk og tysk, som der faktisk er overraskende mange bretonere, der taler på et pænt niveau.

Turen til Bretagne foregår via Paris, hvor vi gør et par dages ophold og oplever byen, inden vi tager videre til Carhaix. Indkvarteringen foregår privat, både i Sydslesvig og i Bretagne. Det er sådan, man virkelig lærer hinanden at kende, og der er opstået mange langvarige venskaber gennem årene mellem elever fra Carhaix og Flensborg, som holder kontakten ved lige og mindes deres deltagelse i udvekslingen.