Home | Elev på Duborg | Udvekslinger | København

København

Duborg-Skolen har to venskabs-skoler i København: NørreG og Gefion Gymnasium.

Begge steder er det en oplevelse at besøge, men koncepterne er lidt forskellige. Mens udvekslingen med Gefion sker med en mindre gruppe elever, der tilmelder sig projektet, er besøget på NørreG i bydelen Husum et klasseprojekt, hvor eleverne indkvarteres privat og snuser til livet som ung i København.

På samme vis, når vi inviterer til genbesøg i Sydslesvig. København og Flensborg er så forskellige steder, at fokus typisk kan være lidt forskelligt, men det enestående er den tætte kontakt til jævnaldrende i Danmark, der ofte hverken starter eller slutter med besøget, men foregår livligt på sociale medier både før og efter.

Der er tale om en perfekt kombination af en turisttur og et meget personligt møde med danske unge og deres familier, som er et hit år efter år.