Brobygning i uge 43: Kom og prøv livet som Duborg-elev!

I uge 43 er efterårsferien slut, og skolehverdagen starter så småt igen rundt omkring i Sydslesvig. Dog ikke helt, som den plejer, for 10.-klasserne i Flensborg og omegn skal nemlig i brobygning på Duborg-Skolen. Her kan de lære skolen, lærerne og deres kommende kammerater at kende, før de selv starter i 11. årgang efter sommerferien.

Ideen er at give eleverne en forsmag på, hvad der venter dem som gymnasieelever på Duborg-Skolen. Ud over at prøve et par timer i forskellige undervisningsfag kan eleverne allerede her vælge mellem en række profilfag, som de lærer nærmere at kende, og hilse på ældre elever, som hjælper dem med at finde sig til rette og få en tryg start på en spændende tid som gymnasielev.

Brobygningen finder sted hvert år, og hver gang får vi at vide, at eleverne næsten ikke kan vente, før det bliver deres tur at blive en del af Duborg-Skolens fællesskab.

Vi glæder os derfor til at se alle brobygningseleverne

tirsdag den 25. oktober kl. 7.50 i skolens fællesareal:

Gå gennem hovedindgangen og ned i skolens lyse nybygning, forbi kantinen (hvor du kan få legendariske specialiteter som DuborgDöneren) og ned til det store, åbne rum, hvor bordfodbold, bordtennis og flygel lokker dem, der har lyst.

Og psst, lige rundt om hjørnet er skolens bibliotek ved at blive nyindrettet.

Kan du gætte, hvad en af de nye faciliteter bliver...?