Bål, brød og bretonere

Skoleklasse fra Duborg-Skolens venskabsskole i Carhaix på besøg

Her i 2023 har vi endeligt lagt corona bag os, og Duborg-Skolens internationale projekter udfolder sig igen i fuldt omfang. Et af disse er vores udveksling med det bretonske mindretal i Frankrig, som driver et keltisk-sproget gymnasium i Carhaix.

Det var herfra, der var en klasse på besøg 2/6-8/6, og programmet stod på udflugter, ture til Danmark, hygge på stranden og skamristet snobrød over lejrbål.

Projektet mundede ud i, at gæsterne blev præsenteret for det ypperste, dansk madtradition har frembragt - hot dogs med det hele - og så fremviste de forskellige grupper af elever de videoer, de havde lavet i løbet af deres uge sammen på Duborg-Skolen, for hinanden på skolens splinternye biografskærm i fællesarealet. Torsdag den 8/6 tager gæsterne hjem, og vi siger tak for en anstrengende, men dejlig uge sammen!