Der er noget i luften, jeg ved ikke hvad...

Det er lidt svært præcist at sætte en finger på, hvad det var, der gjorde det. Var det mon det ekstra lille kluk, flasken med Hansen-rom havde gjort over de duftende krus med julegløgg ved samarbejdsrådets salgsbod? Var det julesangene, som skiftende klasser og bands sang fra scenen foran prøvesalen? Eller var det bare det at svømme i det hav af glade forældre, elever og ansatte, der snakkende drev fra bod til bod i Duborg-Skolens fællesareal? For ikke at glemme de tidligere af slagsen, hvoraf nogle var kørt rigtig langt for at være med i aften?

Måske var det også en kombination af det hele, men hvorom alting er, så var der jul i luften, og den, der dryssede lidt smådovent rundt i skolens fællesareal den 1.12., gik fra bod til bod, faldt i snak her og der og gumlede på en klejne, kunne nok ikke værge sig for et lille anfald af julestemning - måske ansporet af at have gjort en god handel ved at købe et stykke Duborg-nostalgi i form af gamle møbler, lamper og landkort, men da helt sikkert, da Duborg-Skolens lyspiger sidst på aftenen indtog gulvet med trestemmig sang og således rundede arrangementet af på en både festlig og højtidelig måde.

Pengene fra møbelsalget går i øvrigt til etableringen af en multibane på den røde plads, hvor eleverne fremover vil kunne brænde krudt af inden for en række forskellige sportsgrene. Smukt, når noget rart kan føre til noget mere rart!