Efteruddannelse i London 2023: Shakespeare og engelskundervisning i fokus

Engelsklærerne er netop vendt tilbage fra en inspirerende efteruddannelsestur til London, hvor de deltog i et kursus med specielt fokus på deres arbejde med Shakespeare i undervisningen for 13. årgangselever. Kurset havde til formål at give deltagerne pædagogiske og metodiske redskaber til at undervise i Shakespeares værker på en tidssvarende og meningsfuld måde, der griber og inddrager eleverne.

Under studieturen fik engelsklærerne mulighed for at udforske de steder, hvor Shakespeare levede og arbejdede i London. Et af højdepunkterne var besøget på Themsens sydlige bred, hvor det ikoniske Globe Theatre stod. Teatret, der blev rekonstrueret i 1997, imponerede engelsklærerne med sit autentiske stråtag og bindingsværk i skyggen af moderne højhuse. Det var her, Shakespeare skrev mange af sine kendte stykker, herunder det elskede værk ”Romeo og Julie”.

Denne efteruddannelsestur har været en berigende oplevelse for engelsklærerne, der nu er rustet med nye pædagogiske og metodiske redskaber til at undervise i Shakespeares værker på en tidssvarende og meningsfuld måde.