Hævn og klovne: Musikhold gør klar til egne kompositioner

Torsdag den 6. oktober tog 12. årgangs musikhold hul på et ganske særligt projekt. Som forberedelse til sangskrivningsworkshoppen den 1. november, som finder sted på Duborg-Skolen, var eleverne taget til Alsion i Sønderborg, hvor Den Jyske Opera gav et gæstespil af La Vendetta (Asger Hamerik) samt I Pagliacci (Ruggiero Leoncavalli). Her fik eleverne først en introduktion af producer Lene Juul Langballe, før de fik lov til at lade sig rive med at den fantastiske forestilling.

Den 1. november er eleverne så klar til den planlagte workshop om sangskrivning, og her deltager Den Jyske Operas Susanne Vinther som kreativ katalysator. Sangene sendes efterfølgende til den danske komponist Rasmus Zwicki, som vil lade dem indgå i et nyt musikstykke om grænselandet efter 70 år med København/Bonn-erklæringerne og med særligt fokus på de unges identitet.

Det færdige resultat kommer i sidste ende til at indgå i Sønderjysk Korprojekt 2025 under deltagelse fra aktører i hele Sønderjylland, herunder også Duborg-Skolen.

Vi glæder os til at høre nærmere!