Laserkunst og industrielt design - 12. årg. på FabLab

Kunst på Duborg-Skolen er et fag med mange facetter, og det skyldes først og fremmest de inspirerende lærere, der underviser i faget.

En af disse er kunstlærer Nikoline Tiroke, der lige før påske lagde oliekridt og akvarelpapir til side for i stedet at tage sit hold med ud til designlaboratoriet på Flensborg Universitet.

Her findes der en række værksteder under navnet FabLab/Ideenreich, og stedet er et veritabelt Disneyland for dem, der kan lide at realisere kreative tanker ved hjælp af moderne medier.

På stedet fik eleverne en introduktion til de forskellige værksteder, før de fik lov til selv at prøve kræfter med design af navneskilte i digitale vektorprogrammer, som dernæst blev skåret ud ved hjælp af lasercutteren.

Det var sjovt at prøve kræfter med den ny teknologi og se ens ideer blive til virkelighed, og næste skridt på vejen er nu at lave skitser til en lasercuttet lampe, som eleverne designer og bygger ud fra den nye viden, de har tilegnet sig. Vi glæder os til at se resultaterne derfra!