Livsglæde og leverpostej

Så sluttede en lang og god sommerferie med masser af solskin og fodboldmagi, og skolen summer af liv igen. Overalt ses glade elever, der nyder at være tilbage og i hinandens selskab igen, og gange, fællesarealer og skolegården genlyder af latter og fortrolig snak. Stadig lidt forsigtigt lister vores nye elever i 7., 9. og 11. årg. rundt i de store, ukendte bygninger, mens deres kammerater, der er gamle i gårde, slænger sig hjemmevante i sofaer og stole rundt omkring. Der bliver gnasket agurker og sippet vand, og lyden af madpakkepapir, lugten af leverpostej samt dagens små strejf af sollys går ind et sted i folks baghoveder og danner et sansetæppe af noget, hvis enkelte bestanddele man måske ikke aktivt kan udrede ved tankens kraft, men som danner en ubevidst fornemmelse af, at det her sted er det helt rigtige at være en smuk sensommerdag i august.