Folkestyret i lys og mørke: Teatret Svalegangen på Duborg-Skolen

I over to år har livet på skolen såvel som ude i samfundet været præget af corona-tiltag, og derfor er det glædeligt, når vi nu lidt efter lidt kan åbne op igen og begynde at tilbyde alt det, der ud over undervisningen udgør den gode skole.

Et eksempel herpå er den teaterforestilling, som Teatret Svalegangen gæstede Duborg-Skolen med fredag, den 11.3. Her blev der sat fokus på demokrati og magtforhold i et absurd fremtidsdrama, og det var centrale spørgsmål, tilskuerne blev inviteret til at reflektere over gennem det flot opsatte stykke. Ikke mindst oplevelsen af efter flere års abstinens at kunne sidde sammen i mørket igen og lade forestillingen sive ind gjorde arrangementet til en mindeværdig oplevelse, der lover godt for resten af foråret og sommeren, når corona-tøjlerne slækkes, og livet kommer til at gå sin vante gang igen.