Projekter med blik på den virkelige verden

Som en kulmination på 10. klasses projektarbejde havde samfundsfagslærer Stephie Schönbeck-Graf den 20. juni inviteret til en præsentation af elevernes afgangsprojekter. De enkelte grupper afholdt i den forbindelse fremlæggelser med spændende cases om bl.a. rådgivning til unge, der flytter hjemmefra, uddannelsesstart i Danmark og andet, der kunne blive relevant i den virkelige verden, og oplæggene blev bedømt af en jury på fem gymnasielærere.

Et særligt projekt var udviklingen af et turisme-koncept for bestemte, mere eller mindre

specifikke målgrupper: engelske turister, handicappede eller familier fra Mannheim f.eks. – inkl. fremstillingen af en flyer om Flensborg by og omegn.

Det blev til mange gode præsentationer, men mest overbevisende var i sidste ende drengene fra 10., der fremlagde et ualmindeligt velresearchet projekt og løb med førstepræmien – et læskende feast i kantinens is-sortiment.