Stabat Mater: Kom til gymnasie-korkoncert den 23.3.!

Sidst i marts er der gymnasiekorkoncerter forskellige steder i Sønderjylland/Sydslesvig. Koncerten foregår under deltagelse af Sønderjyllands Symfoniorkester og med David Riddel som dirigent, og sangdelen står gymnasiekor fra hele landsdelen for, heriblandt en delegation af sangstærke elever fra Duborg-Skolen under ledelse af musiklærer Ruth Maschmann.

I år det den walisiske komponist Karl Jenkins' "Stabat Mater", der opføres, og billetter til den sydslesvigske koncert, der foregår på APMS i Slesvig den 23.3., kan købes hos SSF på ssf-billetten.de.

Der er desuden billige billetter at få for elever - kontakt Ruth Maschmann for nærmere oplysninger, ligesom der er bustransport fra Arbeitsamt i Duburger Str. til koncerten i Slesvig kl. 17 den 23.3.

De øvrige datoer for koncerterne er:

• 21.3.: Alsion, Sønderborg

• 22.3.: Tønderhal 2, Tønder (der kan fås fribilletter)

Alle koncerter starter kl. 19.30.

Billederne viser prøverne i Haderslev, hvor basser og alter får finpudset deres parter i samarbejde med David Riddel før premieren i Sønderborg den 21.3.