Så kom båden i baljen

Det siges, at enhver årstid har sin egen charme, men mange vil sikkert synes, at enden på den kolde, våde årstid fortjener et særligt kryds i kalenderen.

Det synes bådfolket på Duborg-Skolen i hvert fald, for der får skolens egen folkebåd, det gode skib "Danmark", lov til at forlade sit vinterhi for at blive søsat i havnebassinet ved Farensodde. I år skete det den 15. april, og mellem havgus og mågeskrig føltes det alligevel som en sommerdag i Caribien, da den mobile kran knagende løftede den smukke båd op over havnekanten og langsomt dyppede den i det stille vand.

Endnu venter der lidt arbejde forude, for masten skal monteres, og der skal slibepudsemales hist og pist, men så er båden også klar til endnu en sæson på fjorden, til glæde for nuværende og tidligere ansatte og elever, der kan leje båden her.

Tak til Ruth, Erik og Claus for det fine stykke arbejde!