Trodsede tyngdekraften: Lærerhold straffer elever i volleyturnering

Float like a butterfly, sting like a bee: Sådan beskrev bokselegenden Muhammad Ali med vanlig beskedenhed sin egen kampstil, der gjorde ham uovervindelig i det ene opgør efter det andet mod boksesportens absolutte top. Og svæve kunne de da også, 13c's volleyhold med det passende navn "Sommerfuglene", det var mere det med at stikke, det i sidste ende kneb med, da de blev tværet af banen af en massiv overmagt i form af Duborg-Skolens lærerhold.

Forinden havde de kæmpet sig bravt til tops blandt alle andre elevhold i en turnering, der var blevet flot organiseret af 13. årgangs idrætsprofil under deltagelse af hold fra alle gymnasiets tre årgange. Det var da heller ikke, fordi "Sommerfuglene" ikke gjorde modstand, men i sidste ende rakte det ikke til at betvinge lærerværelsets stolte sønner, der afgjorde kampen i deres favør i en højdramatisk finale i Idrætshallen.