Tysklærere på efteruddannelse i Thüringen

Den tyske forfatter Georg Büchner har aldrig været i Weimar, det har til gengæld Duborg-Skolens tyskundervisere Dietmar Bock, Ruth Maschmann og Flemming Rasmussen. Trojkaen havde i den forgangne weekend lånt Skoleforeningens bus med henblik på at deltage i et akademisk efteruddannelsesseminar i det østtyske. Efter en nervepirrende parkering i en alt for lav parkeringskælder lykkedes det at deltage i kurset, hvor de fik lov til at kigge på originale håndskrifter, bl.a. Woyzeck-fragmenterne, som er en del af studenternes eksamenspensum i de kommende år. Ledsaget af de førende eksperter på området fornyede tyskfaggruppens gymnasieafdeling deres faglige og didaktiske viden, og der var enighed om at denne weekend var en enestående oplevelse i klassikkens litterære centrum.