Udveksling starter igen: På tur i New York og North Carolina

Nu er corona sådan for alvor forbi, og et andet af skolens populære udvekslingsprojekter tager fart igen.

Sammen med 20 elever fra 12. årgang har Kristian Arentsen og Rikke Norlyk således været på tur til New York og North Carolina.

Turen startede mandag den 30. oktober, og gruppen havde efterfølgende fire nætter i New York, hvor de bl.a. så Frihedsgudinden, Ellis Island, Central Park, Metropolitian Museum, Ground Zero og mange andre spændende ting.

Fredag den 3.11. gik turen videre til Charlotte i NC, hvor gruppen blev hentet af vores partnerskole og kørt til byen Marion i en af skolens activity-busser.

Eleverne bor hos værtsfamilier, og ud over at besøge deres respektive skole og klasse, er der også et stort program med forskellige aktiviteter som teambuilding og sightseeing i omegnen.

Der har blandt andet været en sejltur på Lake James. Hvis nogen har set filmen Red October, så er den sidste scene optaget på denne store sø.

Gruppen har også besøgt et stort bjergområde med en lille zoo, primært til artsbevaring, hvor der var bjørne, nationalfuglen Bald Eagle, elge og oddere.

Der planlægges med genbesøg på Duborg-Skolen i marts måned 2024, hvor vi glæder os til at vise vores amerikanske venner, hvordan tingene hænger sammen her i Sydslesvig.