På tur til den vilde vestkyst - Amerikanerne på genbesøg i Sydslesvig

I sidste uge havde Duborg-Skolen besøg fra North Carolina. Efter vores udvekslingsrejse til McDowell High School var det nu blevet amerikanernes tur til at besøge os, og det blev et gensyn med venner - både på elev- og på lærerplan.

På lærersiden var det Kristian Bøgebjerg og Rikke Norlyk, der stod for udvekslingen, mens de amerikanske gymnasieelever boede hjemme hos deres sydslesvigske værter - elever fra 12. årgang, der deltog i projektet.

Ugen igennem arbejdede eleverne på et projekt med titlen “Kulturforskelle USA/Danmark/Tyskland.” Eleverne arbejdede sammen i blandede grupper og samlede indtryk, som de præsenterede torsdag formiddag på skolen. Der var sammenligning af alt lige fra mad, sport og skole.

Tirsdag var vi i Aarhus, besøgte ARoS og så byen.

Onsdag bød på en tur til Vikingemuseet i Ribe samt til Rømø - to highlights for vores gæster, der nød naturen og indblikket i den danske historie.

Vi siger tak for besøget og glæder os til næste udveksling!