Welcome to the jungle

Duborg-Skolen har et stort og mangfoldigt lærerkollegium, der er blevet markant forynget de seneste år. Det giver en god energi med nye, friske ansigter på lærerværelset, men selvfølgelig kan nyansatte også have brug for lidt hjælp til at finde rundt i starten.

Alle nye lærere på skolen får derfor tildelt en mentor, som skal hjælpe dem med at finde sig til rette på skolen og i byen, og derudover hersker der stor velvilje og hjælpsomhed fra de mere rutinerede kræfter over for de nyansatte, også på det sociale plan.

Et eksempel herpå er de to søde musiklærere Ruth og Frøya, der torsdag, den 26/8 hankede op i tre nye kolleger og slæbte dem fra det ene hotspot til det andet i den smukke Flensborg by. Det blev til en hyggelig gåtur ned til havnen, forbi teatre, kirker og historiske huse, ad smalle gyder og smukke torve, for til sidst at munde ud i smovseri af lækker hjemmelavet italiensk is i Nørregade. Velbekomme!